2012. április 8., vasárnap

Húsvéti nap-bigyó

Kicsit jobban kitisztult ma az idő, bár idegesítő szél fújt, ami eléggé megnehezítette a dolgomat. Az EQ2-es mechanika nagyon jól elbírja a kis Luntot, így a szél igazából a mechanikát abszolút nem mozgatta, rezegtette, viszont a nap-elleni ernyőmet folyton el akarta fújni, úgyhogy fél kézzel abba kapaszkodtam a nap felében.

Kétszer is kimentem észlelni, délelőtt fotókat is csináltam, délután pedig még egyszer megnéztem a protuberanciákat. Ma a nap felszínén nem volt annyira sok látnivaló mint tegnap, a tegnap még hatalmas filamentek nagy része felszívódott mára, az óriási hosszú filmanet is teljesen összement, alig-alig maradt belőle valami kis halvány dolog. Foltból is csak egyetlen volt rajta, a korong nyugati széléhez közel, azonban ez H-alfában is szépen látszott.

Kipróbáltam ma egy új rajzolási technikát, színes ceruzákkal, amivel igyekeztem visszaadni az eltérő "színeket", árnyalatokat is. Persze a látottakhoz képest még ez sem teljesen reális, de valami úgy tűnik, hogy alakul.

Protuberanciákból viszont annál több van most a Napon, és némelyik egész terebélyes, nagy méretű. Mindjárt a nyugati perem felőli oldalon egy széltében hatalmas méretű bokor van, a keleti és dél-keleti peremen pedig egy egész állatkert volt megfigyelhető.

Amennyire láttam, most a protuberanciák nem igen változtak gyorsan. Délután amikor kimentem újból észlelni, szinte (vagy) teljesen ugyanolyannak láttam őket. 80x-os nagyítással figyeltem meg, és arra is figyelmes lettem, hogy marha koszosak az okulárjaim, úgyhogy lassan beruházok valami tisztító készletre.



A rajzoláson kívül eltöltöttem némi időt a fotózással is, tesztelgettem kicsit, hogy miket tud még a kamera és a távcső. Próbáltam nagyon túlhúzott expozícióval fotózni, aminek következtében egy túlcsordult, inkább sárgás színű képet kaptam. Nagyon érdekesen néz ki. Készítettem fekete-fehéret is, bár ez nekem kevésbé tetszik. Készült standard piros is (hasonló az előzőhöz), valamint próbálgattam a 2x barlow-val való nyújtást és készítettem felvételt a keleti peremnél lévő protuberanciákról is. Bár úgy érzem még van mit finomítani, állítgatni, egész szép részleteket sikerült lekapnom vele:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése