2012. szeptember 9., vasárnap

Pöfékelő Nap

Most, hogy nincs épp kamerám nem volt más választásom, mint rajzolni :-)

De nem is baj, mert jól esett egy kicsit a rajzolásra és az észlelésre koncentrálni, visszaadta azt az érzést, amiért megszerettem a csillagászatot.

Ráadásul egy nagyon szép érdekes protuberanciát láttam, ami már elvált a napkorongtól, vékony fűszálszerűen. Persze ez a vékony fűszál olyan hosszú volt mint 6-8 Föld egymás mellé téve, nagyon szép volt nagyobb nagyítással is.

Figyeltem egy darabig és nem volt kimondottan eruptív jelenség, ugyanis 20-30 perc alatt látszólag semmit sem változott.

A nyugati peremen nagyon érdekes protuberanciák voltak, az egyik (a leginkább északi irányban lévő) nagyobb "táblaszerű" protuberancia még másnap is jól látszott és bár valamennyit változott, a mérete nagyjából azonos maradt.

Aktív területekből sincs hiány, az SDO szerint 9 aktív terület van (amik nagyjából mind meg is figyelhetőek a rajzomon), és ezekből több is - melyeket én is eléggé erőteljesnek rajzoltam -, nagyon erős, fénylő területek, amelyeken flerek szoktak kialakulni. Az adatok szerint aznap a nyugati peremhez legközelebb eső fényes területen volt is egy fler, sajnos nem sikerült megpillantani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése