2013. augusztus 18., vasárnap

Prinz kráter és környéke - mert Holdazni jó

Nagyon jó élmény volt ismét a Holdat rajzolni. A területet az alapján néztem ki, hogy nagyon megtetszett. A terminatorhoz közel viszonylag nagy árnyékokkal először a Prinz krátert és környékét választottam ki, később ahogy haladtam a rajzommal, a szinte tejesen árnyékban lévő Aristarchus is rákerült a rajzra. 

A Prinz kráter nagyon töredezettnek tűnt, a dél-nyugati pereme teljesen leomlott már. A Prinztől északra hegyvonulatot lehetett megfigyelni kisebb kráterekkel és kiemelkedésekkel. Mivel nagyon magasak voltak az árnyékok, a kisebbnek tűnő kiemelkedéseknek is óriási, hosszú árnyéka volt. 

A Montes Harbinger egy része is látszik a rajzomon. Ebben több helyen is megfigyeltem az anyagban eltéréseket és töréseket, ahol talán korábban anyagátfolyások lehettek és felgyűrődhetett a felszín. A rajzolásban nagyon könnyű volt elveszíteni a "fonalat", sokszor néztem vissza az okulárba, mert nagyon sok töredezett, csipkézett felszíni részlet volt a környéken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése