2011. április 9., szombat

Napfoltok nyomában

Ma végre kijutottam napfoltokat nézni. Hát mit ne mondjak, igencsak átváltozott a kép amióta utoljára láttam :) Lehet hogy már nincs is rajta azokból a foltokból egy sem, amiket legutóbb néztem.
Sajnos mind a légkör, mind a láthatóság elég rossz volt, fújt nagyon a szél (ettől folyamatosan remegett a távcső), és felhők úsztak ki-be a Nap előtt.

Természetesen szokás szerint kitartó voltam, kapaszkodtam Eperkébe, nehogy úgy járjak mint Dorothy az Ózban és megfigyeltem ma is a foltokat.

Először 65x-ös nagyításban felrajzoltam a foltokat, vázlatot készítettem, jegyzeteltem mellé, illetve berajzolgattam a fáklyamezők vonalait is. Végül beletettem az 5 mm-es Planetary-t is és megpróbáltam vele részleteket nézni. Itt már nagyon remegett, de azért egy-egy pillanatra ki tudtam venni az egyik foltnak a részleteit, ezt gyorsan le is rajzoltam.

Sajnos ezután teljesen eltakarták a felhők a Napot és már esély sem volt rá hogy újból előbújjon, ezért kénytelen voltam bepakolni.

Azért jó érzés volt végre nézni kicsit a Napot is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése