2012. július 10., kedd

A Nap és a meleg folytatása...

Sikerült végre befejeznem a szombati rajzomat. A fáklyamezők számát és néhány folt bonyolultságát szerintem érthető, hogy miért is volt szükségem ennyi utómunkára. Minden olyan részletet ahol fáklyamezők találhatók gondos aprólékossággal szoktam rajzolni, így ez most eltartott egy darabig.

Az észlelést a Polaris nagytávcsövével készítettem, 89x-es nagyítással. A két hatalmas foltcsoport szabadszemes volt aznap, és talán még az utána lévő nap is.

Mindkét csoport körbe van véve szinte teljesen fáklyamezőkkel, a korong szélénél (alul) lévő foltot olyannyira körbeveszik, hogy néhol nagyon nehéz elkülöníteni hol kezdődik egy folt umbrája, hol pedig a fáklyamező vagy a nap viszonylag sima felszíne.

Az irányokat sajnos sikerült lehagynom, ami talán betudható annak is, hogy 40 perc után már menekülni akartam a kupolából, ugyanis 38 fok volt és teljesen fülledt. Szó szerint ömlött rólam a víz, a papírt el kellett tartani magamtól, hogy ne legyen olyan. De végül is sikerült, majdnem másfél óra alatt lerajzoltam a foltokat és berajzolgattam a fáklyamezőket.

Ezután mentem még ki a teraszra fotót készíteni H-alfában, úgyhogy rendkívül büszke vagyok magamra, hogy túléltem ezt a napot :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése