2012. július 15., vasárnap

Baltazárral a napfoltok nyomában

Tegnap is és ma is folyamatosan változó idő volt. Hol esett, hol fújt, de napos nagyon keveset volt. Illetve amikor szombaton épp napos idő volt, én sajnos épp aludtam :-)
De ma déltuán kisütött egy kicsit hosszabb időre késődélután, amikor persze már a Nap oldalt, a ház széléhez közel jár. Összeraktam a binokulárt és a fotóállványt (mindig ismét meglep mennyire egyszerű összerakni és milyen jól használható, stabil) és azzal lestem meg a Napot.

A binokuláros észlelések (főleg Nap észlelések) mindig egyfajta nosztalgiával töltenek el, eszembe jut az az időszak, amikor még nem volt naptávcsövem, nem volt nagy távcsövem, csak a kis binokulár, és annyira izgalmasak voltak az észleléseim azzal is :-)

A Napon egy óriási szabadszemes folt éktelenkedik, aminek binokulárral még az umbrája is jól elkülöníthetően látható volt (és szabad szemmel is jól kivehető a folt). A korong széléhez közel is feltűnő hogy a foltok körül fáklyamező figyelhető meg. Még egy kis árvácska foltot is láttam a keleti irányban, külön a korong szélénél lévő csoporttól (csoportoktól).

Jó érzés volt végre kicsit kimenni és szemlélődni, és lassan hogy kissé kevésbé északon kel majd a Nap, egyre több esélyem lesz reggel is megfigyelni. Binokulárral és a fotóállvánnyal gyakorlatilag percek alatt tudok megfigyelést végezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése