2012. július 8., vasárnap

Nap, meleg, madarak

Tegnap napbemutatót tartottunk a Polaris csillagvizsgálóban. A időjárás jelentés szerint 35 fok volt, de ennél valószínűleg sokkal melegebb volt, legalább is a teraszon alig lehetett megmaradni. Az iszonyatos hőség ellenére azért szállingózott pár látogató, akik érdeklődtek a Nap iránt, és belenéztek a nagytávcsőbe és a Luntokba is.

Készítettem rajzot a napfoltokról a kupolában. Nagyon bonyolult szerkezetű szabadszemes napfoltok láthatók a napon. A rajzot még nem sikerült befejeznem teljesen (pótolom), azonban csináltam fotókat is és azokat feldolgoztam.

Mozaikhoz készítettem felvételeket, 4 db-ot a napkorongról (5 perces videokból), 4 db-ot a protuberanciákról (1 perces videókból), és egy külön felvételt kivágtam az elkészültekből, amelyen egy madár volt látható :) Érdekes szerencsémre éppen ennél a képkockánál állt meg az Avistak feldolgozás közben, máskülönben talán észre sem vettem volna, hogy egy kismadár is átrepült a Napkorong előtt :-)

2 megjegyzés:

  1. Ez jó lett ám, túl a mázlifaktoron is. Melyik műszerrel készültek a videók? :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    35/400-as Lunttal készült, Scopium kamerával :-)

    Judit

    VálaszTörlés