2012. július 1., vasárnap

Nap-kirakós

Sikerült feldolgoznom múlt hét vasárnapról maradt felvételeimet a hét során, persze az animációból nem lett semmi, ugyanis 40 perc alatt a protuberancia amit fotóztam meg sem moccant, ami sajnos csak az animáció elkészültekor látszott (amikor egy-egy képet hasonlítottam össze, akkor úgy tűnt mozgott, de valószínűleg csak a légkör változása okozta az érzékli csalódást).

Most szombaton ismét kicsit a videozásra koncentráltam. Nagyrészt az iszonyatos hőség miatt (az erkéyünkön 39 fok volt), mivel így legalább egy pokróc alá el tudtam bújni, ami árnyékot adott, és nem ért direktben a napsütés. Így nagyjából 30-35 perc alatt készen is voltam a felvételeimmel, de ez is épp elég volt, nagyon nagyon melegem volt és égetett a Nap.

Szóval most picit a képfeldolgozással pepecseltem rajzolás helyett.

A felvételeimhez többnyire 5-6 percnyi felvételeket használtam, és a mozaikok 4-4 db képből lettek összeállítva (+4-4 db kép a protuberanciákhoz, melyekhez kb. 1 perces felvételeket használtam).

A múlt szombati kép esetén kihasználtam a kamera azon tulajdonságát hogy ha túl sok expot kap, akkor túlcsordul a fény a zöld érzékelőkön és ilyen érdekes, sárgás színe lesz. Most viszont direkt visszább vettem és éppen annyit használtam, amennyitől még sehol sem ég be a kép.

Ki-ki maga döntse el melyik néz ki jobban, lehet rá szavazni :-)

A protuberanciához 2x Barlow-t használtam és fekete-fehérre állítottam a kamerát. Ez a kép 2 perces felvételből készült (15 fps minden esetben).
Érdekességképp feltűnik ezen a fotón egy egészen fehér terület a napfolt körül, amiről először  lehetségesnek tartottam, hogy egy fler volt, ugyanis ezt a területet mintha kifényesedni láttam volna már néhány perccel korábban is. Kissé bizonytalan voltam benne, lévén hogy a kamera és a távcső eltérő fényességű egyes részeken.  Később megnéztem az SDO (solarmonitor.org) adatait és erre az időpontra nem írt flert arra a területre, így valószínűleg csak egy nagyon fényes és aktív terület volt.

2012. június 24-én készült mozaik felvétel

2012. június 30-án készült felvétel


2012. június 30-án készült felvétel 2x Barlow-val


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése