2012. december 25., kedd

Szolárgráfok a Bakonyból

A szolárgráfok esetén mindig meglepetés, hogy milyen lesz az eredmény. Persze lehet számolgatni és méregetni hogy mi lesz a képen és hova legyen állítva, de valójában néhány hónap - fél év annyira hosszú idő, hogy a kamerák saját életet kezdenek élni valamilyen módon.

Nyáron Bakonytamásiban két kamerát raktam ki azzal a feltett szándékkal, hogy ezeket nem is szedem be a napfordulóig. Korábban már közzétettem a Polarisból beszedett kamerákat, amiket sajnos (?) idő előtt kellett "szüretelni", de végül is az egyik nagyon jól sikerült.

Most a Bakonyban lévő kamerákat tényleg sikerült kint hagyni a teljes féléves időszakra, június végétől december végéig. Sajnos egyik sem sikerült tökéletesen jól a kettő közül, de mindkettő végső soron érdekes lett.

Az egyik kamera a veteményes felé, keleti irányban volt kitéve, a napfelkeltét volt hivatott megörökíteni. Sajnos a kamerát egy kisebb szándékos baleset érte, ugyanis valami kedves madárka egy hatalmas lukat ütött rá ott, ahol a luk volt. Gondolom kukacot keresett benne, de persze nem talált. Amikor kinyitottam azért meglepődtem, mert volt rajta kép. Vicces, hogy a felvétel még így is értékelhető lett, bár látszik rajta, hogy közel sem olyan éles a kép, kissé elmosódott és el is mozdult. A tájból túl sok részlet nem vehető ki, csak az, hogy keleten, ahol a nap kelt, valamiféle ház szerűség, vagy erdős rész látható (azt hiszem valójában fák vannak arrafelé).
Érdekes, hogy a képen az égen feltűnik egy halvány folt, ami hasonló kicsit a Holdhoz méretben, valószínűleg persze csak hiba, de azért érdekes :-)

És íme a luk, úgy gondoltam ezt érdemes lefotózni:



Sajnos a másik kamera, ami nem szenvedett ilyen súlyos bántalmazást, az sem lett tökéletes, látható a felvételen, hogy bemozdult. Ez még kevésbé is lenne probléma, de a pajta tető alá volt betéve, és valahogy sikerült olyan rossz szögben kiraknom, hogy a pajta teteje el is takarja a Nap útját kissé.

A kamera dél felé nézett. Ezen azért már jól látszik, hogy a háttérben két ház is látható, kéménnyel, fákkal. Ez a kamera is bemozdult, ami azért meglepő, mivel a pajta TETEJÉN volt (létra kellett, hogy felszereljem), így ott is legfeljebb a madarak érhették el... gyanúsak nekem ezek az állatok, vér-madarak lakhatnak arrafelé, akik lukkamerákra vadásznak! Viszont a nap útvonala, és a napos-borús idők változása nagyon szépen látszik már ezen a kamerán, ez a része nagyon szép tiszta lett.

Jövőre amikor megyünk a Bakonyba, valószínűleg új helyeket fogok keresni a kameráimnak, jól eldugott, madármentes helyet :-)


3 megjegyzés:

  1. Szerintem szépek lettek!
    Egyszer nekem is kicsípte egy madár a fóliát az egyik kamerán, elég szürreális lett az eredmény, de azt hiszem az a kedvenc felvételem.
    Szerintem a csillogó fólia hozza lázba a madarakat, az esetet követően alkoholos filccel sötétre festettem a fóliákat a kamerákon és azóta nem ért hasonló baleset.

    VálaszTörlés
  2. Szia Bzd!
    Az a furcsa, hogy a fém lemez amit használok le volt festve, vagy fújva feketére (már nem emlékszem melyik sorozatból volt). Elképzelhető, hogy lekopott egy helyen kicsit, és akkor meg már csillogott. Ezt sosem tudjuk meg, minden esetre annak örülök, hogy még így is sikerült valamennyire a kép .

    Lóránd köszi :)

    VálaszTörlés