2011. október 22., szombat

Hétköznap Nap

A munkahelyemen bevezettek egy új rendszert, ami beosztja az időnket. Ez bizonyos szempontból jó is, mert egyszerre nem megy el háromból két ember ebédelni, ugyanakkor ebből kifolyólag nem én mondom meg, hogy mikor ebédeljek.. nos ez csak annyiban jön ide, hogy amióta ezt bevezették még egyetlen olyan nap sem volt, hogy pont akkor lettem volna éhes, amikor ebédszünetre küldött a rendszer. Így aztán jobb híján felmentem a teraszra levegőzni és Napot nézegetni, részben szabadszemmel, részben pedig egyik nap bevittem a binokuláromat, és azzal.

A szabadszemes napészlelésben az a jó, hogy tulajdonképpen bárhol (akár a buszról) is lehet végezni, maximum hülyének néznek az utasok, de hát pont nem érdekel.

Tulajdonképpen 15-e óta majdnem minden nap sikerült megnéznem, kivéve tegnap és tegnapelőtt, amikor egyszerűen annyira rossz volt az idő, hogy nem volt egy perc napos idő sem (vagy ha volt is én nem láttam :))

18-án és 19-én mintha látni véltem volna rajta szabadszemmel egy nagyon aprócskának látszó foltot, de nagy kérdőjeles az észlelésem, bizonytalan voltam. Hozzá kell tenni, ott ahol látni véltem, valóban volt egy nagyobb folt akkor.

Szerdán Baltazárt is vittem és kipróbáltam az új napszűrő fóliákat, amiket előző szombaton a Polarisban készítettem rá, az észlelő szakkörön.

Érdekes volt, mert végig folyamatosan átúszó felhőzet zavarta az észlelést, így nagyon szemfülesnek kellett lennem, hogy le tudjam rajzolni. A nagyobb foltoknál az umbra és penumbra is mintha kissé elkülönült volna, de összességében ezek a foltok inkább sötétebbek voltak. Amúgy foltokban igen gazdag volt a korong, tekintve hogy binokulárral is ennyire sokat láttam. Remélem még lesz lehetőségem hasonló hétköznapi akcióra, bár sajnos pénteken lezárták a teraszt egész télre, lévén hogy túl hideg lesz, és hidegben könnyebben kiesünk a hetedikről...
Sebaj, keresek majd valami jó kis helyet, ahonnan tudok nézelődni. Illetve abban is bízok kicsit, hogy amikor meglesz az óra átállítás, akkor néha reggel itthonról is lesz időm / lehetőségem megnézni, mert a felkeléshez képest "korábban" kel majd a Nap :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése