2012. január 28., szombat

Az Orion köd és környéke

Amikor elkezdtem amatőrcsillagászkodni, az Orion-köd volt az egyik első dolog, amit megnéztem binokulárral, majd a távcsövemmel és lerajzoltam. Azóta is nagyon tetszik, és szinte minden alkalommal legalább megnézem, amikor kint vagyok és nézelődök.

Nemrég felfigyeltem arra is, hogy fölötte van egy kicsike nyílthalmaz, az NGC1981-es, és a kettő együtt belefér a látómezőmbe 26x-os nagyítás mellett. Igaz így sok részlet nem jön az Orion-ködből, de ugyanakkor nagyon szép így egyben. Ezért eldöntöttem, hogy ezt mindenképpen lerajzolom.

Rajzolás közben rájöttem, hogy tulajdonképpen el is lehet hagyni a látómező kört, mivel azon túl is berajzoltam pár határozott és fontos csillagot, amik a képhez tartoznak. Végül rájöttem hogy ez így sokkal jobban is néz ki. UHC szűrőt nem használtam most, hiszen inkább a nyílthalmaz és a csillagok voltak a lényegesek ennél a rajznál. Az Orion-ködben lévő trapéz formájú csillag-csoport is éppen elkülöníthetően látszódott, bár két csillaga éppencsakhogy felbomlott a távcsőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése