2012. március 4., vasárnap

Napfoltok nyomában

Igaz, hogy március 3-án a Polarisban jártam, és meg is néztem a Napot, de valahogy akkora volt a sürgés-forgás, hogy nem rajzoltam le. Viszont vasárnap itthon kimentem és megnéztem újra, szerencsére nem sokat változott.

Ismét mintha emelkedne a napfoltok száma kicsit, bár őszintén szólva mérsékelten. Viszont a 11429-es csoport figyelemre méltó, hatalmas, szaggatott foltból áll, vagyis inkább foltokból. Bonyolult, szabdalt umbrája van. Talán még szabadszemes is, bár sajnos a légkör nem volt túl jó és nem sikerült szabad szemmel elcsípnem, azonban kis nagyítással is már jól látszik.

Megpróbáltam viszont közelebbről megnézni, ami nagyjából sikerült is. Sajnos úgyszintén a légkör miatt kicsit nehézkesen, és túl nagy nagyítást nem is tudtam használni, csak 93x-ossal néztem. A részletek időnként el-el homályosultak, a napkorong széle nagyon remegett.

Hogy javítsam kicsit a látnivalókat, sárga Meade színszűrőt használtam, most ez valahogy jobbnak tűnt mint a zöld, mert a zöld több fényt "vágott le" belőle, kevésbé használt neki. 

A korong szélén a 11428-as csoport mellett, valamint a 11429-es csoport mellett is fáklyamező látható, utóbbi kissé nehezebben kivehető, bizonytalanabb, de a sárga színszűrővel látszott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése