2011. április 3., vasárnap

M44 Méhkas

Tegnap este is próbáltam nézni a Szaturnuszt, gondoltam hátha tudom követni a holdjait, hogy merre mozognak előző naphoz képest. Nézni néztem, de hogy mit láttam azt nem tudom. Felrajzoltam magamnak két olyan holdat, ami nincs, azaz abban az irányban nem volt semmi (a Stellarium szerint). Akárhogy tekergettem, forgattam, abban maradtam a végén, hogy valamit nem jól láttam, úgyhogy a vázlat vázlat maradt tegnap.

Azonban a Méhkast sikerült megtalálnom, mégpedig csípőből.. odaterketem a Starpointert ahol körülbelül lennie kellene a térkép alapján, majd belenéztem és ott volt :D Kezdők szerencséje :)
Kipróbáltam 65x nagyításban is, de úgy nem volt jó, mert túlságosan szétbontotta a csillaghalmazt a nagy nagyítás, ezért maradtam a 26x nagyításnál, ami ideális volt, éppen belefért a látómezőbe az egész csillaghalmaz. Sajnos a légköri viszonyok nem voltak a legjobbak, még igazán élesre sem lehetett tegnap állítani a képet, de azért még így is nagyon szép volt. Rengeteg aprócskának tűnő csillagból áll, igazából nincs közte egyetlen olyan kirívó méretű vagy fényességű csillag sem, amit ki lehetne külön emelni, de pont ez benne a szép, sok egyhelyen duruzsoló méhecske. Azon kívül nekem nagyon tetszik, hogy a kicsikét fényesebb csillagok hármasával, négyesével helyezkednek el egymáshoz közel, így táncolnak együtt a kis méhecskék a Méhkasban :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése