2011. április 2., szombat

Napfoltok nyomában

Miután egy jó szombat délutáni alvással és egy kávéval sikerült elmulasztani a masszív fejfájásomat, ma is kimentem Napot nézni. Igaz már szinte késő délutánra esett a nézelődésem, de nem bántam meg hogy akkor mentem, mert nagyon jól láthatóak voltak a foltok.

Való igaz, hogy az átlátszóság 1 és 5 között ingadozott, mivel néha felhők úsztak el a napkorong előtt, gyakorlatilag láthatatlanná téve, de amikor elmentek előle, akkor tökéletesen látszódtak a foltok és fáklyamezők, illetve a légkör sem remegett. Most volt az első alkalom, hogy fáklyamezőket is láttam a Napon, azt hiszem pezsgőt bontok, nagyon szuper a távcső. Hihetetlen, hogy 65x nagyítás már mit ki nem hoz belőle, nem gondoltam volna.

Próbáltam valósághűen visszaadni a fáklyamezők megjelenését, ezért a széleit óvatosan besatíroztam először, és utána radírral dolgoztam óvatosan a sötétebb rétegben.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ez egyre jobb!!! A fáklya rajzolás technikája meg egyenes követendő!

    acz71

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Köszönöm szépen a dícséretet :)
    Kicsit kísérletezős jellegű volt a fáklyás technika, de azt hiszem bevált, úgyhogy majd tökélyre fejlesztem :D

    Judit

    VálaszTörlés