2011. április 10., vasárnap

Napfoltok nyomában - Lilivel :-)

Bár eléggé fúj a szél, azért ma is kimentem Napot nézni délután. Bár a láthatóság ma sokkal jobb volt (nem jöttek felhők), de az átlátszóság borzalmas volt, remegett a légkör (a Nap széle olyan volt mint a forró beton nyáron), és ha ez még nem lenne elég, akkor fújt a szél is, ami a távcsövet remegtette időnként.

A tegnapi apró foltokból álló csoport ma is egész jól látható volt, eleinte azt sem tudtam hol kezdjem a felrajzolásukat, olyan sok volt belőle. Fáklyamezőből biztosan kettőt láttam, egyet az alján, egyet a tetején ott ahol tegnap még egy éppen kifele haladó folt vagy foltcsoport volt. Mintha láttam volna a foltok körül is egyet és középtájon feljebb, de ez hol volt hol nem volt, talán igaz sem volt.

Próbálkoztam 130x nagyítással is hogy megörökítsem az apró foltokat nagyobb méretben részletesebben is, de ezt nagyon hamar feladtam, a légkör minősége nem tette lehetővé. Egyáltalán nem lehetett vele élesen látni a foltokat, nem hogy többet nem mutatott, de kevesebbet mutatott mint a 65x nagyítás.

Viszont ma Lili is kijött velem Napot nézni. A távcsőbe is belenézett, és 26x nagyítással látta a Napkorongot. Utána próbáltam neki 65x nagyításon mutatni a foltokat is, de sikeresen belekapaszkodott a távcsőbe, úgyhogy arrébb mászott az egész :) Azért ennek ellenére is lelkes volt, és lerajzolta a tapasztaltakat (és természetesen alá is írta, ahogy azt kell!):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése