2011. április 1., péntek

Napfoltok nyomában

Minden mázlimat latba vetve megmutattam ma is, hogy számomra nincs lehetetlen ha arról van szó, hogy kifogjam az egyetlen olyan 15 perces időszakot, amikor nem csak hogy nem esik az eső, de még süt is a Nap és látható is a távcsőből.

Először a 25 mm-es okulárral próbáltam megkeresni, és nagyon nem találtam. Aztán rájöttem, hogy a 10 mm-es okulár van benne, úgyhogy kicseréltem a 25 mm-esre és így már elég hamar, 2 perc alatt megtaláltam a világító korongot. Először így berajzoltam a foltok helyét, aztán kicseréltem a 10 mm-esre és leesett az állam a 65x nagyítástól. Annyi részlet mutatkozott meg, amennyit eddig még sosem láttam. Olyan apróságok is láthatóvá váltak, amiket még a 26x nagyítás sem mutatott meg igazából. Ennek örömére a topic címet is lecseréltem, hiszen a távcsővel már nem csak napocska foltocskák, hanem igazi napfoltok látszanak.

Rögtön el is kezdtem rajzolni és új módszert dolgoztam ki a rajzolásra annak érdekében, hogy minél gyorsabban minél pontosabban fel tudjam rajzolni a foltokat a lapra, majd amikor már végleg eltakarták a gonosz fekete felhők a napot, akkor bent a szobában kidolgoztam jobban a rajzomat.

Becsülettel jelentem, hogy minden látható folt rajzolva lett a képre és a scanner nem produkált külön rejtélyes foltokat a papírra :)

1 megjegyzés: