2011. április 21., csütörtök

Szaturnusz és holdjai

20-án végre valahára sokkal, de sokkal jobb idő volt, mint ezelőtt napok óta.

a Szaturnuszon és a holdjain is érzékelhető volt ez, hiszen sokkal jobban látszott, mint eddig szinte bármikor amikor figyeltem. Most érdemes volt betenni a 4 mm-es Orthot is, és gyönyörű, rezgés- és hullámzásmentes képet kaptam (Budapestről!). Az öreg bolygón szépen látszott a gyűrű felett valamiféle árnyék és az, hogy a pólusokon eltérő a fényessége, azaz fényesebbnek látszik. Valamint a gyűrű alatti részen volt egy vastagabb rész ahol nem csak láthatóan sötétebb volt, de mintha valamiféle textúra is látszott volna rajta. Ezen kívül azt is sikerült megfigyelnem, hogy az alsó, vastagabb textúrás rész kevésbé sötét, mint a gyűrű felett lévő "árnyék" szerű rész. Nem határozott az eltérés, de megfigyelhető, ha valaki elegendő ideig nézegeti.

Holdjaiból ötöt is felrajzoltam, ami dupla rekordnak számít, hiszen a Tethys nevű holdját még sosem észleltem ezelőtt. Végre igazi tapasztalatot gyűjtöttem a 4 mm-es Orthoval, és egyre inkább azon vagyok, hogy érdemes megvenni (a nálam lévő kölcsön darab). 

21-én nem volt sok időm kimenni, mivel elutaztunk másnap Bakonytamásiba, anyósomékhoz és Eperkét is vittük magunkkal. Azért egy gyors Szaturnusz-nézésre kiszaladtam, hogy ne maradjon ki a sorozatból :-)

Most 4 holdat sikerült elkapnom, szintén a 4 mm-es Ortho-t használtam (a felső pötty az minden valószínűség szerint egy csillag, mivel a Stellárium szerint ott épp nem volt hold).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése