2011. szeptember 8., csütörtök

Napfoltok nyomában

Hétvégén voltam kint Napot nézni is... persze ezt sem volt időm feldolgozni eddig, de nem baj, legalább a rossz időt kihasználom. Mert napok óta felhős az ég :-(

Kipróbáltam egy kissé új technikát a rajzolásban, azaz nem a jól megszokott Napészlelő lapot használtam, hanem egy sima famentes rajzlapot, amire körzővel rajzoltam egy kört.

Az ötlet onnan jött, hogy a nyugati peremen lévő 11280-as csoport annyira a peremen van, hogy a jól megszokott napészlelő lapra amikor felrajzoltam (a vázlatomon), gyakorlatilag nem látszott rendesen, összefolyt a vonalakkal. Végül is nem bántam meg, mert szerintem jobban fest így.

Amint az a képen is látszik csoportokban igen gazdag volt a Nap hétvégén, bár közülük néhány kicsike volt. 6 csoportot és 38 foltot számoltam össze, melyekből a nyugati peremen lévők és a dél- keleti peremen lévők egy szép, termetes fáklyamezőben ültek. A nagy, 11283-as számú csoport rendkívül bonyolult formációkból áll, csipkézett, rengeteg folt alkotja. Nagyon szép volt a Nap, bár a légkör nem volt a legjobb. Rossz sem volt, de a nagyobb nagyítást már nem tette lehetővé sajnos. Pedig igazán érdekes lett volna ezt a nagy csoportot lerajzolni közelebbről is. Remélem lesz még sok ilyen lehetőség a közeljövőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése