2011. május 5., csütörtök

Gamma Leo kettőscsillag - újra

Tegnap este sajnos csak kevés időm volt arra, hogy kimenjek, de mivel kiderült hogy az előző Gamma Leo kettőscsillag észlelésem kicsit hibás volt (nem az AB, hanem az AC párost néztem), ezért mindenképpen érdekelt, hogy milyen az igazi páros. Nagyon hideg volt kint, ami miatt olyan sok kedvem sem lett volna hosszasan időzni, de azért 15-20 percet eltöltöttem a párossal.

Nagyon tetszett, 130x-os nagyításnál tényleg pontosan úgy bontotta szét a két csillagot, ahogy azt többen leírták nekem a Csillagváros fórumon. Nagyon örültem neki, és nem utolsó sorban gyönyörű látvány is volt. Eddig is szerettem a csillagokat nézegetni, de ez ad az egésznek egy külön izgalmat, így van értelme nézegetni őket :-)

Érdekes módon, most, hogy a jó párost néztem a Gamma Leonis inkább sárgásnak tűnt enyhén, és nem kékesnek. A páros is pont ugyanolyan színű volt, és körülbelül fél magnitúdóval kisebb. Viszont nagyon hasonló fényességű.
Az én becslésem szerint körülbelül 95 fok a szögtávolság, de persze tévedhetek, hiszen életem második próbálkozása (illetve remélem jó irányban számolok). A légkör kicsit ködös és remegős volt, a láthatóság is közepes, de nem bírtam ki, hogy ne menjek ki és ne nézzem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése