2011. május 13., péntek

Theta Virginis - Kettőscsillag (trió)

Tegnap elfogadható idő volt, és egy kis szerencsével megtaláltam a Theta Virginist is, ami nemhogy kettős, de hármas, vagy más szóval trió, én csak hármas kettőscsillagnak hívom :-)

Vizi Péter csillagatlaszából néztem ki, és gondoltam megfelelő lesz, mivel az A és B páros viszonylag közel van egymáshoz, de nem túl közel. Relatíve halvány csillagok alkotják, de a főcsillag binokulárral is jól látható. A triót magát csak 130x-os nagyítással láttam jól, 65x-ös nagyítással nem volt látható a 8,8 és 10 magnitúdós B és C csillag.

Mindhárom csillagot fehéres színűnek láttam, bár a B és C csillagok esetén bizonytalan voltam, lévén nagyon halványan látszottak. A légkör elfogadható volt, de az átlátszóság csak az előző napokhoz képest volt jó, ennél sokkal jobb ég is szokott lenni.

Azért elégedett vagyok, szerintem sikerült arányosan visszaadnom a csillagok elhelyezkedését és a köztük lévő távolságot is (a C komponens pontosan 10x-es távolságra van, mint a B komponens, nagyon érdekes).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése