2011. május 7., szombat

Napfoltok nyomában

Némi kihagyás után végre sikerült Napot néznem. Ma minden összejött: volt napsütés, volt időm rá.. a kedvemmel általában nincs probléma :-)

Már nagyon hiányzott, mindig izgalmas Napot figyelni és rajzolni, és amióta utoljára láttam teljesen máshogy néz ki. Igazából napról napra máshogy néz ki, de most már szinte elszoktam tőle.

Három nagyobb folt látható Északi - Észak-Nyugati irányban, amelyből a középső több apró foltot is tartalmaz. A felső és a középső folt irányában észak felé található még egy aprócska folt. Érdekesség volt ma, hogy az alsó folt alatt nagyon halvány szürkés kis vonal szerűség volt látható.

Sikerült nagy küzdelmeket árán 130x nagyításon is lerajzolnom a foltok részleteit, ahol jól látszik, hogy a középső foltban mennyi apró részlet van (ki sem vettem mindent igazából pontosan, mivel a légkör nagyon rossz volt ezzel a nagyítással, homályos volt a kép). Ezen felül ennél a nagyításnál észrevettem, hogy Észak-Keleti irányban is megjelent egy kicsi folt, ami talán most van kialakulóban és 65x nagyításon egyáltalán nem láttam.

Remélem holnap meg tudom ismételni ezt a jólsikerült észlelést :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése