2011. június 5., vasárnap

Napfoltok nyomában

Sajnos a június nagyon rosszul indult időjárás tekintetében. Szerintem 5 napból 4-szer volt vihar, és esténként is használhatlan volt az ég. Nappal még csak-csak, bár tegnap amikor ki tudtam volna menni Napot nézni, épp eltakarta egy hatalmas masszív felhőréteg, ami annyira kitartó volt, hogy később sem tudtam nézelődni.

Ma egész nap figyeltem az eget, és vártam vártam, míg délután 3 óra körül egy kiadós eső után végre kicsit kitisztult az ég - körülbelül egy órára -, amit ki is használtam.

Bár a légkör meglehetősen rossz volt, küzdöttem az élességgel nagyon, de azért sikerült felvázolnom a mai foltokat, amik igazán érdekesek voltak. Jellemzően a nagyobb foltok mellett apró foltocskák vannak, melyek vagy az előzőek éppen felszívódó maradványai, vagy újabbak (bár én inkább az előzőre tippelnék).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése