2011. június 26., vasárnap

Napfoltok nyomában

A mai időjárás igazán vicces. Egész nap borús- napos időszakok váltották egymást, sooook sok felhővel. Délután amikor feltűnt hogy van egy hosszabb derűs, napos időszak gyorsan kipakoltam Eperkét, napfóliástul mindenestül. Mire utána mentem én is, totálisan beborult. Sebaj Tóbiás, szépen türelmesen kivártam, amíg a masszív méretes felhőzet elvonul a napkorong elől és ismét láthatóvá válik.
Ezt ismételgettem ötször-hatszor, így fél óra leforgása alatt sikerült lerajzolnom azt a 3 aprócska foltot, ami jelenleg látszik a Napon. Nem túl sok, de öröm az ürömben, hogy ha most 20 db folt lenne rajta, akkor még mindig kint állhatnék a felhők átvonulását nézegetve.

Sajnos a tegnapi apróság középtájt úgy néz ki, hogy nem kifejlődik, hanem vissza, szóval lehet hogy holnapra el is tűnik. A tegnap még szélen lévő nagyobb folt helyén már csak a fáklyamező látható (de annak is egy része levonult), ugyanakkor a Keleten - Észak-keleten lévő két fáklyamező szépen növekedett. Remélem foltok is követik hamaraosan :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése