2011. július 29., péntek

Napfoltok nyomában - felhőkön túl...

Kezdem úgy érezni, hogy valami világkatasztrófa következik be és soha többet nem lesz jó idő már. Szinte csoda számba megy, hogy ennek ellenére mégis sikerül megfigyelnem a Napot, bár tegnap egyetlen percre sem szakadt fel a felhőzet, így egy nap kimaradt. Nagyon sajnálom, mert most igen igen gyorsan változik a Nap.

Mára tulajdonképpen 3 új csoport is megjelent (solarmonitor.org szerint), habár csak egy újat tudtam megfigyelni, a másik kettő azt hiszem még nagyon kicsi, ráadásul az átlátszóság borzalmas volt ma, kb. 2/5-re értékeltem. A 11260-as és 11261-es csoport is szépen fejlődött, valamint haladt előre. A 11261-es most sok kisebb foltból áll, amiből annyit tudtam ma megfigyelni, hogy sok halványabb része van, ahol valószínűleg számtalan apró umbra található. A 11263-as folt a szélén új csoport, de máris két szép nagy foltból áll.

A rossz átlátszóság miatt fáklyamezőket egyáltalán nem tudtam megfigyelni a napkorongon ma. De azért ennek is örülök, őszintén szólva kétlem hogy ma túl sokan tudták ebben az időben megfigyelni a Napot, szerintem szerencsés vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése