2011. augusztus 11., csütörtök

Napfoltok és pöttyök nyomában

Kaptam kölcsön kék, piros és zöld színszűrőket (Baader), hogy kipróbáljam a Napon (ezúton is köszönet mégegyszer Mpt-nek). Nagyon kiváncsi voltam mit produkálnak és a konklúzió is igen érdekes szerintem. Azt le kell szögeznem hozzá, hogy a mai - szinte foltmentes - Nap kiváló volt ennek tesztelésére, mert gúvadni kellett az okulárba hosszú perceken át, hogy az ember találjon egyáltalán valamit a napkorongon. Kivételesen nem bántam.

Található egy pici pöttyöcske a keleti peremen, valamint két másik apró pöttyöcske a déli peremhez közelebb, a centrum és a perem között félúton. Mindkettő körül fáklyamező van. Látható egy további fáklyamező a dél-keleti peremhez közel, ami viszonylag kiterjedt méretű, valamint a dupla pöttytől enyhén nyugatra is egy kisebb méretű, ez már alig-alig kivehető volt.

A színszűrőkkel pedig azt tapasztaltam, hogy egyedül a zöld az, ami használható "valamire". Ilyet azt hiszem fogok is venni, mert határozottan kiemelte nemcsak a foltokat, de a fáklyamezőket is. A színszűrő nélkül egyedül a keleti kis pöttyöt láttam, valamint 2 fáklyamezőt (a folt körül lévőt és a tőle jobbra lévőt). Persze a zöld színszűrővel is kellett gúvadnom, de végül megtaláltam azt a másik két pöttyöcskét és néhány más fáklyamezőt is. Nagyon sokat szűrt a légkör zavarából, legalább 1 értékkel javította (7/10-ről 8-9/10-re).
Ez utóbbi elmondható a piros és kék színszűrőről is, azonban a piros az én szemem számára elnyomta a foltot. A kék nem nyomott el semmit, de nem is emelte ki azt, ugyanakkor a légköri zavarokból a zöldhöz hasonló módon szűrt, így a légköri nyugodtságot jobbá tette kissé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése