2011. augusztus 31., szerda

Nem hétköznapi napfoltok a hétköznapokból

Az előző bejegyzésem címe "Hétvégi napfoltok" volt, így stílszerűen a mainak "hétköznapi napfoltok" kellene hogy legyen a címe, de ezek a maiak nem hétköznapiak!

Először is szépen felszaporodtak vasárnap óta, át is alakultak (bár ennyi változást már nehéz lekövetni pontosan, hogy melyik melyik volt három napja anélkül hogy megnézném a solarmonitor-t),

Este fél hatkor épp csak hazaestem, kinéztem gyorsan és úgy láttam még éppen el tudom csípni a Napot mielőtt annyira lemegy, hogy már nem látszik az erkélyünkről (gondolkozom különböző módszereken hogy lőjem ki az erkély oldaláról a takaróelemet, de egyelőre nincs ötletem, mert azt sem szeretném hogy ronda maradjon a helye).

Sajnos a rajzról lemaradt az irány (a vázlaton ott volt még becsszóra), Nyugat arrafelé található, amerre felül bal oldalt a két nagyon apró folt van, azok kb. pont a nyugati peremre esnek. És alig látszanak, már nézegettem egy ideje a napkorongot, mire észrevettem őket, és nagyon megörültem neki. Annak pedig végképp, hogy mindkét apróság egy fáklyamező közepében ül, ami szinte körülöleli őket.

Kicsit lejebb északi irányban is látható egy kisebb gomolygós formájú fáklyamező a peremhez közel, itt foltok nélkül. Tőle kissé beljebb három kisebb folt, ami szintén fáklyamező közepén "ül". Ezen kívül a keleti peremen lévő nagyobb foltot tartalmazó csoport is egy fáklyamezőben helyezkedik el, mégpedig egy elég nagyban. Ez a terület nagyon aktív lehet szerintem. A másik két foltcsoport is nagyon érdekes, a déli perem irányában lévő csoport érdekes kisebb foltokból áll, van benne egy kis görbe folt, nagyon érdekes formája van. Furamód a másik nagy csoportban is van egy érdekes, elnyúlt végű folt, és sok apró még mellette, valamint néhány nagyobb.

Még sosem láttam ennyi fáklyamezőt, összesen 5 db-ot számoltam össze. Foltcsoportoknak sincs híján most a napkorong, nem győztem lerajzolni minél részletesebben az összeset. Az időjárás különben nagyon kegyes volt velem, ahhoz képest hogy már nagyon ment le a Nap, a légkör teljesen jó volt, 8/10-es, és az átlátszóság is kiváló volt, néha egy-egy fátyolfelhő elúszott a Nap előtt, de nem volt zavaró egyáltalán. Sajnos az estéről nem mondható el ugyanez, azóta tele lett felhőkkel az ég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése