2011. augusztus 16., kedd

Napfoltok nyomában

Ma estefelé sikerült kicsit kiszabadulnom akkor, amikor még látható volt a Nap és még nem takarták el felhők sem. Bár az átlátszóság elég rossz volt, de még így is a keleti peremen látható 11271-es csoportot sikerült viszonylag jól megfigyelnem. Gyönyörűen látszott az ezt körbevevő hatalmas fáklyamező is, amibe a foltok beleágyazódtak. Egy másik folt látszik a dél-keleti peremen is, ez egészen kicsi, és először nem is vettem észre, csak amikor betettem a zöld szűrőt, hogy kipróbáljam.

Ja igen, mert boldog szűrőtulajdonos lettem. Van sárga, zöld, piros, kék és neutrál szűrőm. A névadás még nem volt meg, bár hangzottak már el jobbnál jobb ötletek a Teletubbies figuráktól kezdve.

Szóval ez a picike folt a solarmonitor.org oldalon nincs számozva, ezért kérdőjelekkel jelöltem. Viszont az oldal jelez még két másik csoportot is, amiket viszont nem láttam. Valószínűleg már felszívódtak. Ekörül is látszik egy fáklyamező, kevésbé kiterjedt méretű.
Egyébként érdekes, a keleti peremen lévő fáklyamező a foltok körül már 26x-os nagyítással is jól látszik, annyira határozott és nagyméretű.

Sajnos ma kevés idő volt már, ezért csak a zöld és a sárga szűrőt tudtam kipróbálni. A sárga is tetszett igazából, ez valahogy "több fényességet" enged át mint a zöld, és a zöldhöz hasonlóan kiemeli a foltot és a fáklyamezőt is kissé. Persze ezt nem nevezném igazi tesztnek, lévén hogy az átlátszóság sem kedvezett, de az eddigi tapasztalataim nem rosszak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése