2011. március 13., vasárnap

Ikerhalmaz

Az Ikerhalmaz az első olyan alakzatok egyike volt, amit meg szerettem volna nézni.. sőt talán az első, mert mindenki azt mondta, hogy az milyen szép és binokulárral tuti látni fogom. Sajnos ez volt az első kudarc is, mivel pont olyan szögben helyezkedik el, hogy itthonról nem tudom megfigyelni, gyakorlatilag semennyire, hacsak át nem változok pókemberré.


Így most kapóra jött, hogy anyósoméknál voltunk hétvégén, ahol az eget teljes szélességében látni, így egyik fő célpontom ismét ez lett. Megtalálni nagyon könnyű volt, a Cassiopeia csillagkép felett helyezkedik el, amit szabad szemmel is jól ki lehet venni, mivel nem is túl nagy méretű és viszonylag fényes csillagok alkotják.

Amikor megtaláltam, először nem is akartam hinni a szememnek, mert semmihez sem fogható a látványa. Maguk a halmazok nem olyan nagy kiterjedésűek, azonban az egészet nagyon sok apró csillag veszi körül, amik méretükhöz képest igen fényesek, és jól kivehető volt maga az Ikerhalmaz is, azaz két halovány halmaz szerűség egymás alatt, ami a rajzon is viszonylag jól visszaadható volt. Még magukban a halmazokban is látszott néhány apró kicsi pont.

Igaz amikor először megpillantottam nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek örömömben, ugyanis azt már elsőre is láttam, hogy ezt a sok sok apró csillagot megfelelő helyre rajzolni nem lesz egyszerű. Aztán azért valahogy elkezdtem és kitartóan ott ültem egy órán keresztül, amíg minden kicsi pont a helyére nem került a vázlatomon. A friss élményekkel a fejemben még tegnap este megcsináltam a végleges rajzot is a vázlat alapján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése