2011. március 14., hétfő

Szabadszemes rajzok

Restanciába kerültem önmagammal, ugyanis tegnap a bőség zavarában elfelejtettem feltenni a szabadszemes rajzaimat a blogba :)

Mindkét rajzot annak örömére készítettem, hogy gyönyörű volt az ég Bakonytamásiban, még a Hold mellett is több csillag látszott, annak ellenére hogy azért igencsak erős a fénye. Életemben először próbálkoztam szabadszemes rajzokkal, de elkészültük után, amikor összehasonlítottam a Csillagatlasszal, azért viszonylag elégedett voltam magammal, no és főleg az éggel, hogy milyen sok látszik belőle.

Ezek a kis 'tanulmányok' arra is nagyon jók, hogy megtanuljam a csillagképeket kicsit, már most érzem, hogy egyre több csillagképes ismerek fejből, sőt néhány csillagról is már fejből tudom, hogy melyik az, ha felnézek az égre, egy-két csillagot pedig már-már a barátomnak mondok, ismerősként fénylik az esti égbolton minden áldott nap. Ez nagyon jó érzés, főleg figyelembe véve, hogy korábban ha felnéztem az égre csak sok fényes pötty volt számomra mindaz ami ott látható. Persze a Göncölszekeret felismertem én is, de azért nagyjából itt ki is fújtak az ismereteim, ehhez képest egész sokat fejlődtem az elmúlt pár hét alatt :)

Draco és Ursa Maior csillagképek


Orion csillagkép és a Hold

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése