2011. március 21., hétfő

Kalandozás a Procyon körül

Annak örömére, hogy végre nincs szutyok szürke és átláthatatlan ég, kitelepültem vacsora után egy kicsit nézelődni. Konkrét célpontom nem volt, ezért elkezdtem nézelődni és a térképhez hasonlítgatni amit látok.

Kicsit ma sajnáltam, hogy nem fotózok, mert az épp felkelő Holdat fátyolfelhők takarták el, és okkeres narancssárgában pompázott. Úgy fénylett át a felhőkön, mint amikor a Nap átvilágít a színes üvegen a templomokban.

Egy érdekes kis csillag csoporton akadt meg a szemem a Procyontól lefele, amit próbáltam beazonosítani a térképen. Annyit sikerült megállapítnom, hogy a Procyon és dzéta Monoceros között fél úton helyezkednek el, és - csak tippelek - 4-6 magnitudó közötti csillagok vannak ott (tehát a nagyobb fényesebbek a rajzomon 4 magnitudó körüliek azt hiszem) Tehát nem a legfényesebb dolog az égen, de megragadták a fantáziámat, úgyhogy lerajzoltam őket. Utána próbáltam a Stelláriumban beazonosítani őket (mivel megtalálni megtaláltam, de a Csillagatlasz nevet nem társít hozzájuk). Ha jól számoltam és jól sikerült beazonosítanom őket, akkor a fényesebb csillagok a HIP39311, 14CMi, dzéta CMi és HIP38870. Persze ezek a számok földi halandónak nem sok mindent mondanak (így őszintén szólva egyelőre nekem sem), de érdekes dolog megpróbálni kitalálni, mit is nézek, ha nem annyira egyértelműek, mint a Sirius és a Betelgeuse.

Ja és persze az égtájak lemaradtak róla lányos zavaromban :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése