2011. március 26., szombat

Napocska foltocskák v.10

Sikerült ma reggel is egy napos fényes időszakot kifognom a Nap nézegetésére, azonban a láthatóság nem volt valami kedvező, akárcsak tegnap, ma is sok fátyolfelhő lebegett a Nap előtt.. olyan sok, hogy csak egy-egy pillanatra láttam tisztán a foltokat.

A két folt távolodott egymástól, és az alsó elkezdett ketté bomlani, legalább is ahogy én meg tudtam állapítani. Igazából ebben elég bizonytalan voltam, mert hol összefolyt az egész, hol elkülönödött az a kis különálló rész.

Viszont mivel szerintem valóban elkülönödik és a két folt viszonylag távolabb került egymástól ezért én ezt két foltcsoportnak tekintettem ma és úgy gondolom a felső folt mellett is biztos van még kisebb folt (hogy párban legyenek), csak legfeljebb nem látom a binokulárral.

Nemsokára lesz távcsövem és akkor közelebbről meg tudom nézni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése