2011. március 9., szerda

Napocska foltocskák v.4

Ma kivételesen délelőtt mentem napfoltokat nézni, kihasználva a délelőtt beütött közel 4 órásra sikeredett áramszünetet :)

Sajnos a légköri viszonyok nem voltak túl jók, akárhogy élesítettem a binokulárt sosem volt szinte teljesen éles, csak egy-egy másodpercekre. De a már tőlem megszokott módon nem adtam fel akkor sem és kint ültem egy jó negyven percet kitartóan.

A jobb oldali foltokból semmit nem láttam, szerintem teljesen átfordulatk már a Nap épp nem látható oldalára. Nézegettem egy darabig az alját és a jobb oldalát is, de semmit nem sikerült ott kivennem.

A (mostmár lassan közepén lévő) nagyobb hármas foltcsoport tovább fejlődött. Az első folt ketté bomlott kés kisebb sötét folttá amik körül a világosabb rész nagyobbá vált. A középső és harmadik folt között a halványabb folt rész összeér, tehát enyhén ez is növekedett. A harmadik folt mintha picit feljebb úszott volna a többihez képest.

A tetejénél lévő apró foltocska mára szétvált és kettő kicsi foltocska lett belőle egy-egy szinte vízszintesen elnyújtott halványabb hosszukásabb területtel.

Ezen felül mintha a teteje tájékán látni véltem volna valamit, de ebben bizonytalan voltam, ezért halvány szürkével jelöltem annak a helyét, ahova odahalucináltam egy új foltot :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése