2011. március 9., szerda

M44 Méhkas és ISS (helyett műhold)

Tegnap este direkt később mentem ki, 10 óra tájban, mert a Méhkas akkor picit lejebb kerül és könnyebben megfigyelhető (azaz nem kell Tarzant.. khm akarom mondani Jane-t meghazudtolva kimásznom az erkély korlátjára a 9. emeleten és Shivaként hat kart növeszteni hogy kettővel kapaszkodjak, és a többivel fogjam a binokulárt, az elemlámpát no meg rajzoljak is).

Szerencsére ekkor - igaz nagyon magasan de - kényelmesen látható volt az M44 jellel ellátott Méhkas nyílthalmaz. Kicsit elfordítva mesebeli méhkasra emlékeztet, ami fényes, ragyogó ékszerekkel van kikövezve.

Miközben rajzoltam és fel-fel pillantottam a binokuláron keresztül egyszercsak megjelent egy fura, hosszú fényes csíkokból álló objektum a látómezőmben. Egy pillanatra megilletődtem, de aztán rájöttem, hogy ez minden bizonnyal az ISS, a Nemzetközi Űrállomás, ahogy elhalad felettünk. Követtem is a binokulárral amíg ki nem úszott a látómezőből. Persze később kiderült, hogy nem az ISS volt hanem egy műhold (Atlas Centaur R/B mint megtudtam). No sebaj, ettől függetlenül is fantasztikus élmény volt ilyet is látni, hiszen még sosem láttam az égen, csak tévében, vagy fotókról :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése