2011. március 5., szombat

Napvédő fólia tesztelve

Többek óvva intő és féltő tanácsára készítettem ma Baltazárra a napvédő fóliához egy extra védő "sisakot". Ezt a sisakot a már meglévő fólia sapkára húztam rá, és körbeszigszalagoztam a binokulár körül. Így ultra tuti hiper szuper orkán erejű szél biztos, szerintem még egy vihart is kiállna, de ezt nem fogjuk tesztelni. Egyetlen hátránya hogy minden alkalommal újra rá kell szigetelő szalagozni és utána leszedni róla, de fő a szemünk biztonsága!

Minden esetre ezzel felvértezve már ki mertem dugni az orromat és megnézni a Napot. Óvatosan kerestem meg vele (már a binokulárba nézve, amiben a fóliával semmi nem látszik a Nap erősségű fényforrásokon kívül), és lassan próbáltam fókuszálni rá. Ahogy fókuszáltam és nézegettem először csak szép fényes korongot láttam (aminek a széle enyhén narancsos színű volt a binokulárban), aztán egyre inkább figyelmes lettem valami foltra a jobb oldalán. Aztán ahogy tovább néztem és kitámasztottam a kezemet már megláttam a jobb oldalán egy nagyobb és egy kisebb, a tetején pedig két kisebb napfoltot is.

Nagyon nagy élmény volt, még soha nem láttam így a Napot.

Íme két kép a napfoltokról (a binokuláron keresztül ezek kevésbé részletesen látszanak: felül két picike folt, jobb oldalt pedig egy nagyobb folt és egy picike folt jött ki, de a fotók a napfoltok mai állapotát mutatják):


A képeket 90/900 SW refraktor távcsövön keresztül készítette Galambos László

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése