2011. március 8., kedd

Napocska foltocskák v.3

Ma is voltam napot nézni és rajzolni, délután három körül. Sajnos a mai napon a légkör eléggé zavaros volt és az ég - bár amúgy nagyon szép napos idő van - tele van halvány vékony fátyolfelhőkkel a nap körül, ami igencsak megnehezíti a Nap megfigyelését.

De én ennél kitartóbb dúvad vagyok, kint ültem majdnem 40 percet és figyeltem a Napot, hogy mikor kerül pont olyan pozícióba, amikor egyes részei jobban látszanak és akkor azokra a részekre koncentráltam, majd amikor valamit kiszúrtam gyorsan le is rajzoltam magamnak.

A két napja még a tetején lévő folt a közepe felé halad és a mérete is növekszik. Mostmár nem csak a felső, de az alsó foltja is elkezdett megnyúlni, illetve a felső is mégjobban megnyúlt, illetve vékonyodtak látszólag. A közöttük lévő halványabb folt is szélesebb lett, mintha kettéválna két halványabb folttá.

A pillangó formájú folt ami nekem nagyon tetszett sajnos átfordult már majdnem teljesen, de halványan a jobb szélén lefelé azért mintha láttam volna valami halovány foltot belőle is, illetve a tegnap még az alján lévő "mintha" foltból. Remélem nem csak a szemem káprázott a rossz légköri viszonyok miatt :D

A tetején lévő apró folt is megnőtt picit, valamint levált belőle egy halvány apró foltocska, amit nagyon nehéz volt kiszúrni, és tényleg szinte csak egy pillanatig láttam, amikor szerencsésen átlátszottak a felhők. Lejebb is kerültek és közeledtek is a nagyobb foltcsoporthoz szerintem.

A rajzra rákerültek a fátyolfelhők is, mivel a mai Napozásnak igen meghatározó jellemzői voltak. Egyébként ha túlteszi magát azon a tényen az ember, hogy nagyon idegesítő amikor belemászik az éppen megfigyelt napfoltba pont a legrosszabbkor, akkor gyönyörű látképet ad a Nap előtt áthaladó felhőzet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése