2011. március 8., kedd

Ismerkedés a növekvő Holddal

Kinéztem ma megnézni a növekvő Holdat, mert most már este 7 óra körül gyönyörűen látszik a horizont felett. Nem egy egyszerű téma, főleg hogy elég gyorsan el is hagyja azt lefelé, mintha a Napot kergetné. Eredendően nem is állt szándékomban lerajzolni, csak kinéztem. Aztán kedvet kaptam hogy kicsit kiüljek nézelődni, és persze vittem a füzetemet is. Gondoltam körbenézek a csillagok között, hátha találok valamit ami megragadja a fantáziámat. Sajnos - részben épp a Hold miatt - elég világos volt és még alacsonyan úszkál néhány felhő is. Így azt mondtam egye bigyó, megpróbálok egy vázlatot összehozni Hold cimboráról, végül is ha már ő a legnagyobb égitest az égen, megérdemel egy skiccet ő is :)

Sajnos mindössze 20 percem volt rá, hogy rajzolni tudjak (utána eltűnt a szemem elől), de igyekeztem kihozni a legtöbbet a dologból. Csináltam egy vázlatot némi jegyzettel hogy hol mennyire sötét és világos az a folt amit épp nézek és utána bent a szoba fényében elkészítettem a rajzot. Ami a legjobban tetszett benne az az, hogy a világos-sötét határánál elég szépen látszik néhány kráter vonala (vagy inkább éles csipkéje), amit sajnos a rajzon nem tudok olyan tökéletességgel visszaadni ebben a méretben, de gyönyörű, feltétlenül érdemes nézegetni és biztos vagyok benne, hogy lesz még róla rajzom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése